Kedelig undervisning
En læringstoretisk problemstilling:Vælg en case (situation) fra din dagligdag
- beskriv case - problem
Jeg oplever udbyttet af vores teori undervisning ikke er god nok, eleverne falder simpelthen hen. Materialet vi bruger i undervingen er faktablade, opstillings vejledninger, eller i bedstefald gamle kompendier med håndtegninger.
- hvad vil du undersøge?
Kan man skabe en mere engagerende teoriundervisning ved at digitalisere undervisningen.
- hvorfor?
Ved en summativ evaluering oplever man tit, at tilbagemendingen fra eleverne er at undervisnings materialet oplevers som tørt, kedeligt, og for gammelt.
Jeg oplever eleverne bruger deres telefon i stor stil. den er spændende og de er meget fokuseret på at bruge den. Den lever underholdning og information.
Når eleverne sidder med materialet er det ikke med til og skabe en motiverende Factor for eleverne
- hvordan vil du gøre det?
flipped classroom Kolbs læringscirkelTransfer him og hippe
- beskriv case - problem
Jeg oplever udbyttet af vores teori undervisning ikke er god nok, eleverne falder simpelthen hen. Materialet vi bruger i undervingen er faktablade, opstillings vejledninger, eller i bedstefald gamle kompendier med håndtegninger.
- hvad vil du undersøge?
Kan man skabe en mere engagerende teoriundervisning ved at digitalisere undervisningen.
- hvorfor?
Ved en summativ evaluering oplever man tit, at tilbagemendingen fra eleverne er at undervisnings materialet oplevers som tørt, kedeligt, og for gammelt.
Jeg oplever eleverne bruger deres telefon i stor stil. den er spændende og de er meget fokuseret på at bruge den. Den lever underholdning og information.
Når eleverne sidder med materialet er det ikke med til og skabe en motiverende Factor for eleverne
- hvordan vil du gøre det?
flipped classroom Kolbs læringscirkelTransfer him og hippe
Ingen kommentarer:
Send en kommentar